ULTRASONOGRAFIA W CIĄŻACH BLIŹNIACZYCH
WYKŁADOWCY
DR HAB. N. MED. PRZEMYSŁAW KOSIŃSKI
Przemysław Kosiński jest absolwentem Akademii Medycznej w Warszawie, którą ukończył w 2007 roku. Doświadczenie zdobywał, pracując w Samodzielnym Publicznym Centralnym Szpitalu Klinicznym oraz w I Klinice Położnictwa i Ginekologii WUM Szpitala Klinicznego Dzieciątka Jezus. Doktor Kosiński odbywał liczne szkolenia zagraniczne z zakresu diagnostyki, terapii płodu, ultrasonografii oraz echokardiografii płodowej w King’s College Hospital London (2011-2013), w Royal Brompton Hospital London (2012), w Evelina Childrens Hospital London (2013), czy też Maternal-Fetal Medicinie Unit w Chicago (2017).
DR N. MED. MICHAŁ LIPA
Pracuje w I Klinice Położnictwa i Ginekologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego przy pl. Starynkiewicza 1/3 w Warszawie. Główne zainteresowania związane z perinatologią: diagnostyką ultrasonograficzną w trakcie ciąży (ze szczególnym uwzględnieniem diagnostyki wad ośrodkowego układu nerwowego u płodów), ciążą bliźniaczą, patologią ciąży i terapią płodu. Członek Klubu 35 działającego przy Polskim Towarzystwie Ginekologicznym zrzeszającym młodych naukowców.
MIEJSCE SZKOLENIA
PROGRAM SZKOLENIA
DZIEŃ 1 - 14.06.2024 r. - 15:00 - 20:30 - WYKŁADY
- Schemat nadzoru ultrasonograficznego wg rekomendacji PTGiP.
- Zakres badania referencyjnego w ciąży mnogiej.
- USG we wczesnej ciąży mnogiej.
- Ocena kosmówkowości i owodniowości.
- Indeksy płynów owodniowych, przepływy naczyniowe, sFGR.
- Odrębności testu złożonego.
- Odrębności w badaniu USG I trymestru.
- Ciąże mnogie – powikłania (DC vs MC).
- Powikłania w ciążach bliźniaczych jednokosmówkowych.
- Selektywne ograniczenie wzrastania (sFGR).
- Zespół przetoczenia między bliźniętami (TTTS).
- Zespół anemia – policetymia (TAPS).
- Zespół odwróconej perfuzji tętniczej (TRAP).
DZIEŃ 2 - 15.06.2024 r. - 9:00 - 16:15 - WARSZTATY PRAKTYCZNE
- Zajęcia praktyczne: Badania na żywo ciężarnych pacjentek.
REZERWACJA MIEJSCA
- Natychmiastowa rezerwacja
- Grupy maksymalnie 18 osobowe
- Uzyskanie cennych punktów edukacyjnych